Vragen?

Op deze pagina kunt u veel gestelde vragen over onze arrangementen terug vinden. Deze zijn onderverdeeld in een aantal categorieën. Klik op uw vraag om het bijbehorende antwoord te lezen.

Staat uw vraag er onverhoopt niet bij? Neem dan contact met ons op.

Accommodatie en transfers

Is ontbijt inbegrepen bij mijn verblijf?

Bij sommige arrangementen is ontbijt inbegrepen. Controleert u hiervoor de details van het door u aangeschafte arrangement. Dit staat namelijk altijd beschreven voordat u de reservering bij ons maakt.

Wanneer ontbijt niet is inbegrepen dan wordt u tijdens het maken van de reservering soms de mogelijkheid geboden om alsnog ontbijt bij te boeken. Daarnaast kunt u er ook voor kiezen om bij aankomst in het hotel op de plaats van bestemming alsnog ontbijt bij te boeken.

Ik wil een extra persoon bijboeken, is dat mogelijk?

De mogelijkheden en tarieven om een extra persoon bij te boeken verschillen per arrangement. De arrangementen die wij aanbieden zijn standaard voor 2 personen.

Wenst u een extra persoon bij te boeken? Geeft u dit dan aan in het veld ‘opmerkingen’ bij het maken van uw reservering. We contacteren u dan om de mogelijkheden en tarieven voor het bijboeken van een extra persoon te bespreken.

In welke hotelaccommodatie verblijf ik?

Alle informatie over de hotelaccommodatie waar u zal verblijven staat op pagina 2 van uw boekingsbevestiging beschreven.

Wanneer u nog een reservering gaat maken kunt u tijdens het maken van uw reservering teruglezen in welk hotel u zal verblijven of wat voor hotelaccommodatie u kunt verwachten.

Kan ik mijn accommodatie upgraden?

Ja: doorgaans is het mogelijk uw accommodatie te upgraden en wordt de mogelijkheid hiertoe geboden tijdens het maken van uw reservering.

Nadat uw reservering is gemaakt en uw boeking is bevestigd is het niet langer mogelijk uw hotelaccommodatie te wijzigen of te upgraden. U krijgt hiervoor eenmalig de mogelijkheid geboden tijdens het maken van uw reservering.

Is er een transfer inbegrepen bij mijn arrangement?

Transfers (vervoer van/naar de luchthaven) zijn niet standaard bij onze arrangementen inbegrepen.

Wij adviseren u informatie in te winnen via de website van de luchthaven waar u aankomt voor de beste vervoersmogelijkheden om in het stadscentrum te geraken. Ook kan het hotel waar u verblijft u nader informeren. Sommige hotels verzorgen wel tegen betaling een transferdienst van/naar de luchthaven. Hierover kunt u informatie opvragen bij het hotel waar u zal verblijven.

Algemeen

Hoeveel bagage mag ik meenemen op reis?

Bij al onze arrangementen mag u ten minste 1 stuk handbagage van 10 kilogram meenemen op reis. De maximale afmetingen van de handbagage zijn afhankelijk van de luchtvaartmaatschappij. Informatie hierover kunt u terugvinden in uw boekingsbevestiging.

Hoe boek ik een reis bij Flywise?

U kunt via onze website eenvoudig uw reservering maken. Wanneer u bij ons boekt met een voucher of waardebon van een van onze partners kunt u de speciale reserveringslink op uw voucher volgen om uw reservering te maken.

Het is niet mogelijk om per e-mail, post of telefonisch een reservering te maken. Dit moet altijd via onze website plaatsvinden.

Wat kost een arrangement?

De tarieven van onze arrangementen staan duidelijk aangegeven tijdens het boeken. We rekenen geen extra boekingskosten of andere toeslagen dan beschreven op onze website of in de voorwaarden van het door u aangeschafte arrangement.

Wat is de minimale leeftijd om alleen te reizen met een arrangement?

U kunt bij ons zelfstandig reizen wanneer u 18 jaar of ouder bent. Personen jonger dan 18 jaar kunnen op reis wanneer zij samen reizen met een volwassene, bij voorkeur een van de ouders om problemen bij het inchecken bij de hotelaccommodatie te voorkomen.

Met welke reisdocumenten kan ik op reis?

Bij reizen binnen de Europese Unie kunt u reizen met uw identiteitskaart of paspoort. Wanneer u buiten Europa reist heeft u vrijwel altijd een paspoort nodig.

Hoe betaal ik voor extra’s bij mijn arrangement?

Tijdens het maken van uw reservering krijgt u de mogelijkheid aangeboden om bijvoorbeeld een upgrade, ontbijt of extra bagage bij te boeken. Direct tijdens het maken van uw reservering voldoet u de kosten hiervoor eenvoudig per iDeal, creditcard of Bancontact.

Zonder het direct voldoen van alle kosten is het niet mogelijk om uw reservering af te ronden.

Hoe kan ik speciale voorkeuren en wensen doorgeven?

We houden graag rekening met uw wensen en voorkeuren. U kunt deze doorgeven in de laatste stap van uw reservering in het veld ‘opmerkingen’. Door tijdens het maken van uw reservering eventuele voorkeuren kenbaar te maken geeft u de kans hier rekening mee te houden.

Wanneer u geen bijzonderheden om wensen kenbaar maakt zullen wij uw reservering conform de reserveringsvoorwaarden aan u bevestigen. Wanneer uw reservering eenmaal is bevestigd kunnen wij hier later geen wijzigingen in aanbrengen.

Wanneer is mijn reis definitief en ben ik zeker van mijn vertrekdata?

Wanneer u de boekingsbevestiging heeft ontvangen is uw reis definitief in orde gemaakt.

Wij raden u af om vrije dagen op te nemen voordat de reis aan u is bevestigd: al onze arrangementen zijn namelijk op basis van beschikbaarheid en pas definitief op het moment dat u de boekingsbevestiging heeft ontvangen.

De reserveringsbevestiging met een kopie van uw reservering die u direct na het maken van uw reservering ontvangt is geen boekingsbevestiging. Deze ontvangt u binnen 7 dagen na het maken van uw reservering wanneer wij voldoende beschikbaarheid hebben. Mocht er onverhoopt geen passende beschikbaarheid zijn dan informeren wij u daar binnen 7 dagen over.

Kan ik een naamswijziging doorvoeren en wat kost dat?

Naamswijzigingen kunnen worden doorgevoerd tegen het tarief dat de luchtvaartmaatschappij hiervoor berekent. Hoe u passagiersnamen kunt wijzigen is afhankelijk van uw arrangement. Informatie over het wijzigen van passagiersnamen kunt u terugvinden in uw boekingsbevestiging.

Wanneer u reist met Ryanair kunt u zelf inloggen op de website van de luchtvaartmaatschappij en uw naamswijziging in orde maken met de gegevens die in uw boekingsbevestiging staan vermeld. Voor andere luchtvaartmaatschappijen geldt vaak dat u de naamswijziging alleen via onze reisorganisatie in orde kunt maken. Instructies hiervoor staan in uw boekingsbevestiging vermeld.

Ik heb na 7 dagen geen boekingsbevestiging ontvangen, wat nu?

Wanneer u een reservering heeft gemaakt dan ontvangt u normaliter bericht binnen 7 dagen na het maken van de reservering. Ontvangt u geen bericht? Dan is er mogelijk iets mis gegaan bij de betaling van uw reservering of zijn er mogelijk gegevens niet juist ingevoerd (bijv. uw e-mailadres).

Wij verzoeken reizigers die niet binnen 7 dagen na het boeken een bevestiging hebben ontvangen dan ook nadrukkelijk ons te contacteren en niet af te wachten. Dit om teleurstellingen te voorkomen.

Boekingsbevestiging en inchecken voor vluchten

Wanneer ontvang ik mijn boekingsbevestiging?

U ontvangt u boekingsbevestiging binnen 7 dagen nadat u uw reservering heeft gemaakt per e-mail. Ook ontvangt u meteen na het boeken een bevestiging van uw reservering per e-mail. Dit is een kopie van de door u samengestelde reservering.

De e-mail die u ontvangt direct na het maken van uw reservering is nog geen boekingsbevestiging. De boekingsbevestiging ontvangt u binnen 7 dagen nadat uw reservering door ons is ontvangen. Pas op het moment dat u uw boekingsbevestiging heeft ontvangen is uw reservering bevestigd.

Wat staat er in de boekingsbevestiging?

In uw boekingsbevestiging kunt u alle noodzakelijke informatie over uw reis terugvinden, bijvoorbeeld:

  • Het reisschema van uw vluchten.
  • De luchtvaartmaatschappij waarmee u zal reizen.
  • Informatie over de hotelaccommodatie waar u in zal verblijven.
  • De toegestane afmetingen van uw handbagage.
  • Belangrijke informatie over het inchecken voor uw vluchten.

Ook worden er algemene adviezen gegeven over het maken van uw reis, we vragen u de bevestiging nauwkeurig door te lezen.

Hoe kan ik inchecken voor mijn vluchten?

U dient altijd zelf in te checken voor uw vluchten. Hoe u dit doet is afhankelijk van de luchtvaartmaatschappij waarmee u op reis gaat. Alle informatie over het inchecken voor uw vluchten staat in uw boekingsbevestiging beschreven.

Hieronder geven wij u nogmaals aan hoe u kunt inchecken voor uw vlucht:

Transavia: inchecken op de luchthaven vanaf 2 uur tot uiterlijk 40 minuten voor vertrek.

Wizzair: inchecken op de luchthaven vanaf 2 uur tot uiterlijk 40 minuten voor vertrek.

Ryanair: u dient voor vertrek zelf online in te checken op de website van de luchtvaartmaatschappij. Zie voor meer informatie de instructie op pagina 3 van uw boekingsbevestiging.

easyJet: u dient voor vertrek zelf online in te checken op de website van de luchtvaartmaatschappij. Zie voor meer informatie de instructie op pagina 3 van uw boekingsbevestiging.

Klopt het dat ik geen hotelvoucher heb ontvangen?

Ja dat klopt: uw boekingsbevestiging is het document waarmee u kunt inchecken bij uw hotelaccommodatie. Op pagina 2 van uw boekingsbevestiging kunt u alle informatie over uw hotelaccommodatie terugvinden.

Ontvang ik de documentatie per post of per e-mail?

U ontvangt alle reisdocumentatie per e-mail binnen 7 dagen na het maken van uw reservering.

Is het mogelijk om een bevestigde reservering te wijzigen?

Nee, het wijzigen van voor u geboekte vluchten of het wijzigen van een voor u geboekte hotelaccommodatie is niet mogelijk. Wel kunt u eventueel een naamswijziging doorvoeren voor een van de passagiers. Zie hiervoor ‘naamswijziging doorvoeren’.

Ik moet helaas mijn reis annuleren, hoe doe ik dat?

Het is altijd vervelend wanneer u wegens omstandigheden niet langer op reis kunt gaan. U kunt eventuele afmeldingen alleen per e-mail bij ons kenbaar maken bij onze klantenservice. Vervolgens ontvangt u van ons een bevestiging dat wij uw afmelding hebben geregistreerd. Dit bewijs kunt u eventueel doorsturen aan uw annuleringsverzekering.

Zoals beschreven in onze reserveringsvoorwaarden ontvangt u van ons geen terugbetaling wanneer u niet langer op reis kunt gaan. Hiervoor kunt natuurlijk wel altijd op eigen gelegenheid een passende annuleringsverzekering afsluiten.

Contact

Hoe kan ik contact opnemen met Flywise, ook op de bestemming van mijn reis?

U kunt contact met ons opnemen via de bovenstaande pagina “Contact” in de menubalk. U kunt ons per e-mail en per telefoon bereiken. Bent u op reis en loopt u tegen onregelmatigheden aan? Dan kunt u contact opnemen met ons noodnummer dat staat vermeld op de boekingsbevestiging. Vervolgens kunnen we de problemen zo spoedig mogelijk voor u oplossen, 24 uur per dag, 7 dagen per week.

Tarieven en kosten

Zijn er extra kosten naast de kosten die worden aangegeven bij het boeken?

Nee. We rekenen geen extra boekingskosten, belastingen of andere toeslagen. U betaalt alleen extra voor eventuele extra’s die u zelf selecteert (bijvoorbeeld ontbijt of een upgrade). Verder wordt er bij sommige bestemmingen toeristenbelasting in rekening gebracht welke u vooraf bij onze organisatie of ter plaatse in uw hotelaccommodatie voldoet.

Vluchten en reisschema's

Kunnen mijn vertrektijden nog wijzigen?

In principe is de boekingsbevestiging die u van ons ontvangt definitief. Het kan echter voorkomen dat de luchtvaartmaatschappij waarmee u reist besluit de vertrektijden te wijzigen. In dergelijke gevallen zullen we u namens de luchtvaartmaatschappij informeren over de wijziging die zich heeft voorgedaan.

Wanneer een wijziging zich voordoet dan is het de luchtvaartmaatschappij die deze wijziging maakt en niet onze reisorganisatie. Onze reisorganisatie heeft geen enkele invloed op schemawijzigingen die luchtvaartmaatschappijen doorvoeren.